Ce tara consuma cele mai multe sticle cu vin?

Cate sticle cu vin credeți că s-au produs anul trecut? Zilele trecute, în timpul cinei, am încercat să dau un răspuns acestei întrebări, împreună cu un prieten. Nu vreau să mă fac de râs spunându-vă cât de pe lângă am fost; haideți să zicem că am fost foarte pe lângă.

Ultimele cifre oferite de Internaional Wine & Spirit Research (IWSR), un grup de cercetare în domeniul băuturilor, cu sediul in Londra, a estimat, într-un raport solicitat de Vinexpo, că în 2014 s-au produs 3.2 miliarde de cutii de vin. Asta înseamnă 38.4 miliarde de sticle cu vin – un număr extraordinar. Domină vinul roșu, 54%, prin comparație cu cel alb, 37%, sau cu varietățile rose, 9%.

Cine bea atât? Răspunsul imediat este – Europa și Statele Unite, dar dacă ar fi să vă întreb țara numărul 1 consumatoare de vin, în privința volumului, bănuiesc că ați putea zice Franța. Greșit.

Conform IWSR, piața din Statele Unite este cea mai importantă din punctul de vedere al volumului, consumându-se in total de 339 de milioane de cutii de vin în 2014. Cifră care depășește cele 296 de milioane de cutii ale Franței, cele 288 de milioane ale Italiei, cele 274 ale Germaniei si cele 144 ale Chinei (care este pe locul 5 cel mai mare consumator de vin). Marea Britanie este pe locul 6, consumând un total de 133 de milioane de cutii.

Consumul de vin per capital este probabil mai interesant. Aici, Italia este prima în rând, inaintea Franței, Elveției, Portugaliei și Austriei. În termeni de valoare totală a pieței (ce țară cheltuie cel mai mult pe vin), primele trei sunt SUA, Franța și Marea Britanie, iar pentru cea din urmă se prezic creșteri în următorii trei ani, împingând-o pe Franța pe locul trei. ISWR prezice ca până în 2018, primele două piețe de desfacere a vinului, măsurate după valoare, SUA și Marea Britanie, vor valora 33.2 miliarde de dolari și respectiv 17.1 miliarde de dolari.

Consider că aceste valori sunt fascinante. Nu este vorba doar de cantiatea de vin din comerțul internațional, ci și de faptul că într-o lume care caută în continuu noi piețe de desfacere în Asia, se evidențiază importanța piețelor tradiționale din Statele Unite și Marea Britanie.

„SUA este cea mai importantă piață de desfacere pentru vin și va rămâne așa până în 2018, după toate estimările”, spune Humphrey Serjeantson, analist-șef la ISWR. „Ceea ce se întâmplă în SUA dovedește că este din ce în ce mai comun pentru clienții milenari să bea vin în timpul meselor. Dar nu încape îndoială că acești consumatori din SUA devin mai informați și mai educați în legătură cu vinul.”

În cazul consumului de sampanie, primii sunt germanii, care au consumat 46 de milioane de astfel de sticle în 2014. I-au învins pe Francezi, cu 30 de milioane și pe rusi (în mod tradițional o piață generoasă cu șampania), care au consumat 26 de milioane de cutii. SUA este pe locul 4, cu 18 milioane de cutii și Marea Britanie pe locul 5, cu 11 milioane de cutii – incredibil, dată fiind diferența de populație dintre cele două țări.

Deși Statele Unite și Europa sunt puternice în acest moment, Dl. Serjeantson afirma despre consumul european de vin ca va scădea datorită unei schimbări a factorilor de viață, precum conștientizarea tot mai mare a relației dintre condus și consumul de alcool.

China, între timp, a cunoscut o creștere cu 69% din 2009 și până în 2013 și se prevede că va crește cu 25% din 2014 până în 2018. Vești bune pentru producătorii de vin, din moment ce va trebui să bea cineva tot acest vin.

Din aceeasi categorie

No Comments Yet.

Comenteaza acest articol

Your SEO optimized title