Femeile invadeaza industria producatoare de alcool
Intre butoaie, aceasta a fost intotdeauna o lume a barbatilor. Pana acum.Incepand cu revolutia industriala, vinul, berea si bauturile spirtoase au fost aproape complet fabricate de barbati, cu exceptia a catorva doamne curajoase. Dar in ultima vreme in San Francisco, se pare ca berile locale si bautura sunt pregatite de catre o noua variabila demografica: femei tinere – multe dintre ele sub 30 de ani.
“M-a deranjat intotdeauna modul in care industria a fost dominata de barbati,” a recunoscut Rich Higgins, brewmaster la Social Kitchen and Brewery. “ Dar producatorii de bere artizanala aduc berea inapoi la radacinile sale, locale, proaspete.
Rajat Parr, seful programului de vinuri pentru grupul de restaurante Michael Mina si coautor al “Secretele Somelierilor”, saluta schimbarea proaspata a gusturilor. Parr spune ca, in experienta sa, paleta de gusturi a unei femei este diferita de cea a unui barbat, si afecteaza caracterul vinului. “ Spiritul vinificatorului se regaseste intotdeauna in vin, la bine si la rau,” spune Parr. “In general, vinurile obtinute de catre un vinificator de sex feminin sunt mai delicate si subtile, fata de cele puternice, cu nuante de fructe pe care le-ar putea obtine un barbat”.
O generalizare, poate, dar Parr nu este singur in analiza sa. Shauna Rosenblum, un vinificator de 28 de ani si proprietar al Rock Wall Wines, este de accord. “ Descrierea unui barbat a ceva ce miroase a capsuni ar fi miros de capsuni,” spune ea, “pe cand eu pot specifica daca aroma este de capsuni coapte, dulceata proaspata de capsuni, capsuni Jolly Rancher, capsuni ChapStick – despre ce gen de capsuni vorbim aici?”.
Rosenblum vorbeste din experienta. Fiica il mosteneste pe vinificatorul Kent Rosenblum, ea crescand intr-un grup dominat de barbati. “Crescand in pivnita, la Rosenblum, personalul care vinifica era compus doar din barbati, astfel, atunci cand au inceput sa ma lase sa stau si sa fac amestecuri cu ei, a fost fascinant de vazut cum paletele noastre percep aromele diferit, si modul in care le descriam,” spune ea. Rosenblum a deschis Rock Wall Wines in 2008 si abia a terminat constructia unei camere de degustare, care atrage atentia multora.
La nr. 209 Gin, distilaria de gin din spatele AT&T park, CEO-ul Nicole Nollette, 34, vice-presedintele de vanzari si marketing Wendi Webster, 27, reintroduce orasul in spiritual ginului cu fiecare degustare. Webster considera ca social media si priceperea ei asupra marketingului au ajutat-o sa fie aici la o varsta frageda. “ Am folosit Facebook inca din facultate,” a spus ea.
Concentrandu-se foarte mult pe marketing si branding, Webster si Nollette au dezvoltat un sistem al “personalitatii ginului”. Noi vorbim cu oamenii despre experientele lor si preferintele de gust”, a explicat Webster. Categoriile: gintuziast( un impatimit sezonier al ginului), ginlighthened (un neinitiat al spiritului), ginskeptic( o persoana cu o experienta neplacuta cu ginul) si ginnocentul (bautorul de vodka). “Oamenii au idei preconcepute despre gin, care uneori sunt neadevarate,” a explicat Webster. “ De obicei, acestia beau cocktail-ul nepotrivit. Asa ca alegem cocktail-uri personalizate gusturilor fiecaruia.”
Nollette si Webster au lansat o serie de excursii de degustare lunare la distilarie, de obicei inainte jocurilor importante din parc. Saptamana aceasta sunt in New Orleans participand pentru prima data la Tales of Cocktail, considerat cel mai important eveniment din tara a buturilor spirtoase.
La Local Brewing Company, fondatorii si brewmasterii Regan Long, 33 de ani si Sarah Fenson, 41 de ani, au remarcat un numar tot mai mare de femei care participa la atelierele lor. “In ultimul timp am fost placut surprinsi sa vedem ca peste 50 la suta din oamenii din sala sunt femei”, a spus Long. “ Pe aspectul commercial, oamenii sunt incantati sa vada berari de sex feminin. S-a intamplat o singura deta sa fim intrebati ‘Ok, si cine este berarul?”.
Long si Fenson au fabricat bere impreuna in apartamentul lor timp de 7 ani si in prezent strang bani pentru o fabrica de bere. “ Ne place Berea si am vrut sa realizam retete adaptate gusturilor noastre”, a spus Lung.